موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

فعالین جنبش نرم افزاری استان یزد
موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد متشکل از اجماع گروهی از طلاب و دانشجویان ولایت مدار استان یزد می باشد. محور فعالیت های مجموعه حول مبحث جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم است.
نام سابق این مجموعه کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بوده است.

راه روشن

یک مسئله‌ی دیگر هم که به شدت به شما ارتباط پیدا میکند، مسئله‌ی تولید علم است. خوشبختانه من می‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شده. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته که کشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادی نیست. ما باید خیلی پیش برویم؛ از راههای میان‌بر استفاده کنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ی علوم تولید داشته باشیم.
امام خامنه ای۱۳۸۸/۰۲/۲۷

طبقه بندی موضوعی

دیدار اعضاءموسسه با آیت الله سیدمحمد رضا مدرسی

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ق.ظ

اعضاء موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد به جهت معرفی مجموعه و نیز استفاده از نصایح بزرگان دیداری را با حضرت آیت الله سید محمد رضا مدرسی ترتیب دادند.این دیدار در عصر روز جمعه اول اسفند ماه 93 در دفتر ایشان انجام گرفت.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، دارای تحصیلات حوزوی و از فقهای شورای نگهبان است.در ابتدای این دیدار دو تن از اعضاء شرح مختصری از پیشینه موسسه ونیز فعالیت حال حاضر موسسه را بیان نمودند.در ادامه به درخواست آیت الله مدرسی حاضرین خود را با رشته تحصیلی معرفی نمودند.در نهایت نیز از حضرت آیت الله خواسته شد تا نظرات و نصایح خود را در جهت رسیدن موسسه به هدف والای خود را بیان فرمایند.

ایشان با ابراز خوشحالی از وجود چنین جمعی با تعدد رشته تحصیلی  در حوزه مهندسی وعلوم انسانی از فعالیت حاضرین تشکر کردند و هدف گذاری موسسه را درست و بجا بیان فرمودند.

ایشان فرمودند:برای رسیدن به کمال نیاز ها فراوان است،خلاصه تمام آن ها در اسلام علمی وعملی جمع شده است.در کار کردن اگر حتی یک نفر را با محتوای خود از منجلاب نجات دهید از همه دنیا ارزش بیشتری دارد.با این چنین فعالیت ها در موسسه یک روزنه ای برای خود اعضاء مجموعه باز کردید با اخلاص وتلاش بیشتر میتوانید هر روز به دریای الهی نزدیکتر شوید. این موسسه پرچم هدایت را در دست گرفته است.

احساس مسئولیت نسبت به جامعه باید در همه حال  ودر همه افراد وجود داشته باشد.

درپایان با دعای توفیق روز افزون برای همه فعالین جلسه خاتمه یافت.

  • منتظرفرج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی