موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

فعالین جنبش نرم افزاری استان یزد
موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد متشکل از اجماع گروهی از طلاب و دانشجویان ولایت مدار استان یزد می باشد. محور فعالیت های مجموعه حول مبحث جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم است.
نام سابق این مجموعه کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بوده است.

راه روشن

یک مسئله‌ی دیگر هم که به شدت به شما ارتباط پیدا میکند، مسئله‌ی تولید علم است. خوشبختانه من می‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شده. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته که کشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادی نیست. ما باید خیلی پیش برویم؛ از راههای میان‌بر استفاده کنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ی علوم تولید داشته باشیم.
امام خامنه ای۱۳۸۸/۰۲/۲۷

طبقه بندی موضوعی

در فرایند تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ابتدا لازم است یک الگوی اجمالی که دربردارنده عناصر اصلی الگوست( الگوی پایه ) طراحی شود. الگوی پایه  مبنای تدوین الگوی تفصیلی است و بخش­های اصلی آن عبارتند از: مبانی، آرمان، رسالت، افق و تدابیر. اینک با تلاش فکری جمع گسترده­ای از اندیشمندان، پیش‌نویس­های اولیه‌ای از اسناد الگوی پایه فراهم و از طریق وبگاه کنفرانس در دسترس جامعه علمی کشور قرار خواهد گرفت. نقد و بررسی این پیش­نویس‌ها با هدف تکمیل و  تعمیق الگوی پایه  و انسجام بخشی اجزای آن از اهداف اصلی این کنفرانس است.


به گزارش دبیرخانه کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، فراخوان پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «الگوی پایه پیشرفت» منتشر شده و در وبگاه کنفرانس به آدرس http://conference.olgou.ir  قابل مشاهده است.محورهای اصلی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شرح زیر است:

محورهای اصلی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شرح زیر است:

1- مبانی اسلامی پیشرفت

2- آرمان

3- رسالت نظام اسلامی و ملت ایران

4- افق و تدابیر

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا 30 دی­ماه 1394 است و زمان برگزاری کنفرانس نیز روزهای 29 و 30 اردیبهشت­ ماه 1395 می‌باشد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از محورهای تفصیلی کنفرانس به وبگاه کنفرانس مراجعه نمایند.

  • سرباز صفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی