موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

فعالین جنبش نرم افزاری استان یزد
موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد متشکل از اجماع گروهی از طلاب و دانشجویان ولایت مدار استان یزد می باشد. محور فعالیت های مجموعه حول مبحث جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم است.
نام سابق این مجموعه کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بوده است.

راه روشن

یک مسئله‌ی دیگر هم که به شدت به شما ارتباط پیدا میکند، مسئله‌ی تولید علم است. خوشبختانه من می‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شده. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته که کشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادی نیست. ما باید خیلی پیش برویم؛ از راههای میان‌بر استفاده کنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ی علوم تولید داشته باشیم.
امام خامنه ای۱۳۸۸/۰۲/۲۷

طبقه بندی موضوعی

در سال های اخیر که چشم انداز 1404 و 1414 برای مملکت اسلامی ایران در اسناد بالادستی دیده شده و در مرتبه ای بالاتر متفکران، اندیشمندان و نخبگان در تلاش برای تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اند که با همراهی و کمک اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان این مهم امکان پذیر است، لازم است تا جامعه علمی به عنوان مجسم کنندگان این چشم اندازها با نقش و جایگاه خود در نظام آبادانی و سازندگی کشور آشنا باشند و در این راستا قدم های خود را با کمک پیش نیازها و مبانی اصولی و اساسی بردارند تا انشاالله همت خود را در این راستا یعنی تولید، تدوین و ترویج الگوهای اسلامی و ایرانی مبذول نمایند.

جهت تبیین و گفتمان سازی این مسئله حیاتی نشستی با  موضوع تاملی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و با حضور دکتر فاتح راد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در روز دوشنبه 28 اردیبهشت 94 در مکان سالن اجتماعات داشگاه علم و هنر ساعت17 برگزار می گردد.

 

الگوی اسلامی ایرانی

  • منتظرفرج

نظرات  (۱)

  • مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد
  • سلام. این مطلب هم در وبلاگ نخبگان استان یزد امد. متشکر از تلاش های ارزشمند و استراتژیک شما عزیزان. کاش فیلم وصوت مراسم هم در وبلاگ می امد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی