موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

فعالین جنبش نرم افزاری استان یزد
موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد متشکل از اجماع گروهی از طلاب و دانشجویان ولایت مدار استان یزد می باشد. محور فعالیت های مجموعه حول مبحث جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم است.
نام سابق این مجموعه کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بوده است.

راه روشن

یک مسئله‌ی دیگر هم که به شدت به شما ارتباط پیدا میکند، مسئله‌ی تولید علم است. خوشبختانه من می‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شده. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته که کشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادی نیست. ما باید خیلی پیش برویم؛ از راههای میان‌بر استفاده کنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ی علوم تولید داشته باشیم.
امام خامنه ای۱۳۸۸/۰۲/۲۷

طبقه بندی موضوعی

 اردوی جنبش نرم افزاری تابستان 1393 به پایان رسید و لزوم استمرار کار علمی، جهد و تلاش بیشتری را طلب می کند. بنابر این مهم و با نظر دوستان قرار شد تا جلسات مطالعاتی بصورت دو هفته یکبار و به صورت استادمحور برگزار گردد. قرار بر این شد تا این جلسات به صورت تعاملی و با حضور اساتید استانی و کشوری برگزار گردد.

اولین جلسه با سامانه پیامکی 10001000900100 به همراهان سال اخیر اطلاع رسانی شد  که با حضور حدود بیست نفر این سلسله جلسات آغاز گردید. این جلسه به لطف خداوند در روز جمعه 11 مهر 1393 با حضور حجت الاسلام مومنی از قم به پایان رسید. استاد برای شروع چند جزوه و کتاب را معرفی کردند و با نظر جمع تصمیم بر پیش خوانی مقطعی از کتاب "توسعه و مبانی تمدن غرب" شهید آوینی و مباحثه و پرسش و پاسخ گرفته شد.

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی در راستای کمک به گسترش مطالعه مجموعه کتب پیشنهادی را با تخفیف ویژه در اختیار اعضاء قرار خواهد داد.

ضمنا برادران علاقه مند به حضور در این سلسله جلسات می توانند با ارسال نام، نام خانوادگی و رشته تحصیلی خود به سامانه پیامکی 10001000900100 اعلام آمادگی کنند.

مبانی توسعه و تمدن غرب؛ شهید آوینی و فساد سه هزار میلیارد تومانی!

شهید آوینی در کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» ابتدا به ارائه تعریفی از توسعه می پردازد و در ادامه آراء متفکران غربی را در این زمینه نقد می‌کند. او با آوردن شاهد مثال‌هایی از انحطاط خانواده و محیط زیست و... در تمدن غرب، پنبه توسعه یافتگی این جوامع را میزند. شهید آوینی در فصلهایی با عنوان «از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی» و «و ما ادریک ما البانک؟» به بیان مباحثی درباره اقتصاد می‌پردازد. داشتن گوشه چشمی به سیستم آموزشی و نسبت آن با توسعه یافتگی و همچنین نقد مندرجات کتب تاریخ رسمی را که بر اساس اعتقادات غیرواقعی مورخان عصر جدید نگارش یافته از دیگر مباحث این کتاب است.

این کتاب برای آشنایی با نگاه شهید آوینی به غرب و تمدن آن بسیار مفید است و از طرفی به نوعی غایت و هدفی را که او برای جامعه اسلامی متصور است بیان می کند. با خواندن چند خط بالا و موضوعات مطرح شده در این کتاب احتمالا متوجه شده اید که مباحث مطرح شده توسط آقا مرتضی تا چه حداز مسائل مبتلابه امروز ماست. شاید فساد سه هزار میلیارد تومانی باعث شود تا نگاه این شهید به بانک و شرکت‌های چند ملیتی بیشتر به چشم بیاید

 

کتاب توسعه  ومبانی تمدن غرب

 

دانلود متن کتاب توسعه ومبانی تمدن غرب نوشته شهید آوینی

نظرات  (۱)

سلام. ممنون که جلسات تداومی شروع شده است. این نشان خوش قولی شماست.  لطفا وعده جلسه نویسندگی استاد وحید حسنی یا استاد جعفری یا... را م عملی بفرمائید. ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی