موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

فعالین جنبش نرم افزاری استان یزد
موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد متشکل از اجماع گروهی از طلاب و دانشجویان ولایت مدار استان یزد می باشد. محور فعالیت های مجموعه حول مبحث جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم است.
نام سابق این مجموعه کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بوده است.

راه روشن

یک مسئله‌ی دیگر هم که به شدت به شما ارتباط پیدا میکند، مسئله‌ی تولید علم است. خوشبختانه من می‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهای دانش به یک گفتمان عمومی تبدیل شده. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های گذشته که کشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادی نیست. ما باید خیلی پیش برویم؛ از راههای میان‌بر استفاده کنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ی علوم تولید داشته باشیم.
امام خامنه ای۱۳۸۸/۰۲/۲۷

طبقه بندی موضوعی

همانطور که اطلاع دارید، نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و امریکای شمالی(بخوانید همه جوانان دنیا) منتشر شد و حتی صرف انتشار این نامه توسط تعداد نسبتاً محدودی سایت و اکانت شبکه های اجتماعی، بازتاب گسترده ای در بین خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی به همراه داشت.

رهبر


این نامه و موجی که مستقیماً توسط رهبر عزیزمان ایجاد شده است، فرصت استثنایی و بی نظیری است تا ما به عنوان سربازان این جبهه فرهنگی به تکلیف خود جهت صدور اسلام و انقلاب اسلامی به سراسر دنیا و بیداری اذهان جوانان سایر کشورها عمل کنیم و همان طور که پدران و مادران مان در ایجاد انقلاب اسلامی ایران نقش ایفا کردند، ما هم در ایجاد انقلاب جهانی که در محدوده ی ذهن و فکر افراد رخ خواهد داد، به وظیفه خود عمل کنیم.
اما واکنش خبرگزاری های غربی برای به فراموشی سپردن این رخ داد تاریخی، انتشار خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه سعودی بود تا ازاین طریق عمر خبر و اثرگذاری کم شود. لازم است زمانی بگذرد تا تاثیرات و اتفاقات بعدی چهره از حوادث مهم این برهه از تاریخ جهان بگشاید.


پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا هم که در فردای آن روز منتشر شد حاوی نکاتی تامل برانگیزی می باشد. لازم است عموم جوانان به این نکته اساسی "فریفتگی به همان اندازه زیان‌بخش است که بی‌خبری" که از مفاد این نامه بود مد نظر خود داشته باشند.

دانلودpdfنامه

نظرات  (۱)

سلام.
اصل نامه را هم به زبانهای مختلف اگر بگذارید بد نیست.
در سایت، اطلاع رسانی کنید کسانی که بازدید می کنند نظرات خود را هم مرقوم بنمایند.
از سایت خوبتون هم تشکر میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی